Malam Jumat Kliwon (2007)  

Tuesday, June 3, 2008

PLOT ::

suatu masa dahulu, seorang wanita bernama Suci dihukum oleh masyarakat kerana dipercayai sebagai seorang dukun santet yang banyak membunuh manusia. Sebelum mati, Suci mengucapkan sumpahan, mengutuk tanah tersebut dan akan membalas dendam.
Kini, tempat dimana sumpahan itu berlaku telah dibangunkan menjadi sebuah rumah penginapan. Walaubagaimanapun, setiap malam Jumaat Kliwon, mereka yang menginap di tempat tersebut akan dirasuki malah ada yang mati.
Selepas menghadiri sebuah parti, empat orang remaja - Ramon, Dhika, Sheila dan Joana menjadi buruan polis apabila seseorang menganiayai mereka dengan meletakkan dadah di dalam kenderaan mereka. Ketika melarikan diri, mereka menemui rumah penginapan tersebut yang tidak berpenghuni.
Kejadian-kejadian yang menakutkan mulai terjadi. Mereka bukan sahaja diganggu oleh hantu Suci, malah hantu-hantu mereka yang pernah dibunuh oleh Suci suatu ketika dahulu.
Hantu Suci merasuki mereka satu per satu dan membuat mereka saling membunuh. Tidak ada cara menghentikan hantu Suci untuk membunuh di setiap malam jumaat kliwon.

LINK ::

PART 1
PART 2
PART 3

PASSWORD :: wayangmalaysia

AddThis Social Bookmark Button
Email this post


0 comments: to “ Malam Jumat Kliwon (2007)

Design by Amanda @ Blogger Buster